KELA-KYYDIT
Kuljetuspalvelu lääkärissä tai terveysasemalla käynteihin, laboratoriotutkimuksiin tai lääkärin määräämään kuntoutukseen liittyviin matkoihin haetaan Kelalta.
Kelakorvausta voi saada terveydentilan tai puutteellisten liikenneolosuhteiden vuoksi.
Jos taksia joudutaan käyttämään terveydentilan vuoksi, tarvitaan terveydenhuollon antama todistus. Jos terveydenhuollon edustaja tilaa paluumatkan terveydentilan perusteella, todistusta ei tarvita.
Jos taksia joudutaan käyttämään puutteellisten liikenneolosuhteiden vuoksi, se pitää kertoa tilauspuhelun yhteydessä.
Matka tilataan numerosta 0800 9 4220.
Tekstiviestillä matka voidaan tilata numerosta 050 472 5675 (kuulo- ja puhevammaiset asiakkaat)
Kaikki Kelan korvaamat matkat pitää tilata Kelan alueellisesta tilausnumerosta. Muulla tavoin tilatusta matkasta ei voi saada korvausta. Matkakorvauksen saa heti taksissa näyttämällä Kela-kortin.
Asiakaspalaute
Tilausvälitysyhtiö Taksi-Päijänne Oy
Palautelomake: https://taksipaijanne.fi/yhteystiedot/ tai tilauspuhelun yhteydessä
Menevä Oy
Palautelomake: https://meneva.fi/fi/ohjeita-kela-taksin-tilaamiseen#palaute tai tilauspuhelun yhteydessä
HYKY-KYYDIT
Vammaispalvelulain sekä sosiaalihuoltolain mukainen kuljetuspalvelu
Jos vammaisen henkilön itsenäinen liikkuminen ja asiointi julkisilla liikennevälineillä ei onnistu sairauden, vamman tai muun vastaavanlaisen toimintakykyä alentavan syyn takia, voidaan häntä tukea liikkumista tukevilla palveluilla.
Kuljetuspalvelu perustuu asiakkaalle myönnettyyn matkaoikeuteen, josta asiakkaalla on erillinen, viranhaltijan myöntämä kirjallinen päätös. Jos sinulla ei vielä ole päätöstä, oheisen linkin takaa löydät hakemuslomakkeen: https://www.phhyky.fi/fi/perhe-ja-sosiaalipalvelut/aikuiset/vammaisten-palvelut/palvelukuvaukset/kuljetus-ja-saattajapalvelut/
= Muut kuin terveydenhuollon palveluihin liittyvät matkat
TILAA HYKY-KYYTI
SOITTAMALLA : 033 397 6920
TEKSTIVIESTILLÄ : 045 739 600 69
SÄHKÖPOSTILLA : hykykyyti@fcg.fi
tai älypuhelinsovelluksella, joka on ladattavissa Google Play kaupasta Android – laitteisiin. Matkan voi tilata nyt myös verkkoselaimen kautta osoitteesta: https://hykykyyti.attracs.com
Asiakaspalaute
Tilausvälitysyhtiö FCG Smart Transportation Oy
Asiakaspalaute (ruusut ja risut) p. 033 397 6926
Hartolan kunnan sisäinen asiointi- ja palveluliikenne: http://hartola.fi/asuminen-ja-rakentaminen/liikenne-ja-tiet/palvelu-ja-asiointiliikenne/ , lisätietoja: puh. (03) 843 20.